Vienna style

by - 21 septembrie

Sfârșit de vară 2018. Viena... Viena este orașul care te copleșește, te impresionează, te mulțumește, dar cumva te intimidează, cu atât mai mult atunci când ai prea puțin timp la dispoziție pentru a-l "savura" pe îndelete. Sunt atâtea locuri extraordinare de văzut aici: palate incredibil de somptuoase, parcuri imense cu aranjamente vegetale desăvârșite, o viață culturală extraoridinară și lista poate continua mult și bine. Iar peste toate acestea există acel ceva profund specific Vienei pe care mi-e oarecum dificil să-l definesc. Știu doar că l-am simțit în tot timpul în care am stat aici. Să-i zicem... un aer imperial anume dat de arhitectura care de multe ori uimește prin grandoare, fără a fi lipsită, totuși, de armonie și eleganță. Escapada aceasta de două zile, a fost pentru mine mai mult decât o primă întâlnire, a fost o călătorie printre amintirile ei, ale Vienei, presărată cu istorie și tradiție, civilizație, prestanță, stil, rafinament...

Maiestuoasa metropolă renumită în întreaga lume atrage ca un magnet. Da, Viena are atât de multe de oferit, încât mi se pare foarte greu să vă spun ce să vizitați sau ce este mai frumos și important de văzut în acest oraș. Pot să vă spun doar că este unul dintre puținele orașe în care aș putea să locuiesc. În ciuda faptului că habar nu am germană sau a preconcepțiilor, auzite de la alții, că austriecii sunt reci, Viena m-a atras de la prima vizită. Este un oraș civilizat, curat, sigur, cu transportul în comun foarte bine dezvoltat și mâncare bună. Este aproape de România; biletele de avion nu sunt scumpe (se poate ajunge ușor și cu mașina) și mereu găsești ceva nou de făcut în capitala Austriei. Aerul muzicii clasice se resimte, te liniștește și îți dă o stare plăcută și aparte, chiar dacă, în paralel, orașul îsi are și viața modernă a unei capitale europene. În Viena am observat cum clasicul cu modernul sunt frumos și cu gust "aranjate" în așă fel încât ca vizitator, dar și ca locuitor, să te poți bucura de ambele aspecte. Una peste alta, nu pot decât să vă recomand cu căldură acest oraș!

Odată reîntorși în România, ne-am simțit departe de civilizație. Din păcate, toate lucrurile  frumoase se termină la un moment dat, așa că din civilizație, liniște și frumusețile locurilor pe care le-am vizitat în această perioadă, am ajuns iar în haos, mizerie, claxoane, praf. Per total, escapada Budapesta-Viena-Praga-Bratislava a fost un slalom printre liniștea străduțelor de o palmă și agitația marilor bulevarde și piețe, un mix plăcut de energie și romantism. M-am simțit mai prezentă, mai atentă la ce era în jur, chiar dacă am folosit mult aparatul foto. Nu am intrat în niciun muzeu și nu regret. Am văzut o grămadă de chestii frumoase pe străzi, care nu ar fi încăput între patru pereți. Ne-am hotărât pe loc unde vrem să ajungem și ce ne dorim să vedem și a fost un sentiment tare plăcut de libertate să renunțăm la "trebuie". Pur și simplu ne-am lăsat ghidați de pași și a fost atât de bine! Astfel că, la sfărșitul celor opt zile de plimbări, am fost capabili să înțelegem că, în ciuda dezvoltării spectaculoase, toate cele patru capitale și-au păstrat, fără doar și poate, farmecul de altădată! Eu vă întreb dacă credeți că este vreodată posibil să se întâmple acest lucru și la noi. Am mari semne de întrebare!